25 Şubat 2008 Pazartesi

Seo Taktikleri - Arama Motorlarındaki Farklılıklar

Arama motorlarında üst sıralarda yer almak için bunların web sitelerini sıralarken hangi kuralları kullandıklarını öğrenmek en isabetli yoldur. Ancak bu tür doğru bilgilere ulaşmak hemen hemen imkansızdır. Bu tür bilgiler verdiğini iddia edenlere de pek inanmadığımı söyleyebilirim. Zaman zaman bu tür bilgilerle karşılaşsanız da bunlar genellikle güvenilmezdir. Çoğu arama motoru kullandıkları dizinleme kuralları konusunda çok ketumdur. Bazıları bir kuralı yayınlayıp başka bir kuralı kullanırlar. Bazıları ise kurallarını sürekli değiştirirler.
Herhangi bir zamanda her bir arama motorunun nasıl çalıştığını ortaya çıkarmanın tek güvenilir yolu, arama sonuçlarını kendinizin inceleyerek karşılaştırmasıdır. Bu tür çalışmaların nasıl yapılması gerektiği kitabınızın “Analitik Yaklaşım” ve “İlerlemelerinizi Takip Edin” başlıklı bölümlerde izah edilmiştir.
Yaptığınız araştırmalarda bulduğunuz arama sonuçları için kendi kendinize şu soruları sormalısınız; Üst sırada olan bu web sayfalarında ortak olan özellik nedir? En üst sırada yer alan belgelerin tümünde kapsamlı anahtar sözcük meta etiketleri var mı? Başlıklarında ne tür bir ortak özellik var? Pek çok anahtar sözcük içeren uzun ve açıklayıcı başlıkları var mı?
Bu tür bir yaklaşımla herhangi bir arama motorunun belli bir zamanda nelere dikkat ettiğini ortaya çıkarabilirsiniz. Bulduğunuz bu verilere göre web sayfalarınızı değiştirerek tekrar indeksleme için göndermelisiniz. Sayfalarınızın indeksleme örümceğine ulaştıktan sonra otomatik olarak yeniden sıralanmaları için muhtemelen belli bir süre geçecektir. Dolayısıyla, sayfanızın söz konusu motorun arama örümceğine ulaştığından emin olduktan sonra sonucun ne olduğunu anlayabilirsiniz.
Örneğin herhangi bir arama motorunda en üst sıralamaya gelmesini sağladığınız bir web sayfası diğer bir arama motorunda üst sıralamalara gelmeyebilir. Böyle bir durumda şüphesiz tek çözüm devamlı olarak sayfalarınızı değiştirerek değişen arama motoru kurallarına uyum göstermeye çalışmak değildir. Bu konuda yapılabilecek diğer işler gelecek bölümlerde izah edilmektedir. Arama motorlarıyla ve elektronik ticaretle ilgili en son gelişmeleri ve ipuçlarını öğrenmek için www.eTicaretOkulu.com web sitesini mutlaka ziyaret etmelisiniz.
KAYNAK: ARAMA MOTORU TAKTİKLERİ E-BOOK

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder