19 Ocak 2009 Pazartesi

Crystal Dynamic Nereye Koşuyor

Geçtiğimiz günlerde Eidos’un satış rakamlarının açıklanmasının ardından spekülasyonlar ortaya çıkmış ve hala sular durulmamıştır. Eidos Tomb Raider serisinin içerisinde şu ana kadar hiç olmadığı kadar az bir satış yapmış ve beklenen rakamın daha da altında bir sonuçla karşılaşmıştır. İşte açıklanan tablo;


Bu tablonun ardından Eidos Tomb Raider Underworld oyununun beklenen reytingi almamasını dünyanın bir çok yerinde devam eden krize kurban gittiğini açıklayarak ,crystal dynamic ekibinden 30 çalışan işçisinin görevine son vermiş bulunmaktadır.
Haberdeki çeviri: Crystal Dynamic bu sabah Tomb Raider Underworld satışlarının az olması sebebiyle 30 çalışanını işten uzaklaştırmıştır. Bunun yapılmasının nedeni düşüşü durdurarak, stüdyo çalışmalarını daha sıkıya alıp ileriye doğru hareket etmeyi sağlamak. Geçen hafta Eidos Tomb Raider satışlarının az olmasının sebebini ABD ekonomisindeki krizden dolayı aşağıya düştüğünü açıklamıştı.)

Bu haberden sonra çıkan spekülasyonlar 30 kişi kim?acaba gerçekten satışları kriz mi etkiledi? Acaba oyun hayal kırıklığı mı yarattı? Tomb Raider efsanesi acaba seriye devam edecek mi? Sorular her kafadan çıkmaya devam ediyor. Yetkililerden herhangi bir resmi açıklama gelmeden bu sorular devam edecek gibi.
Sonunda Eric Lindstrom Trforums’a açıklama yaparak trfanlarının kafalarındaki soruları cevaplamış bulunmaktadır. İşte bu açıklamanın metni;

Eric Lindstrom ;

Evet benim gizli bir üye adım vardır. Gerekirse bunu sitenin admini doğrulayabilir.
Crystal’in işine son verdiği 30 kişiden biriyim. Artık bunu herkese ilan edebilirim çünkü crystal de çalışmıyorum. Ben kendimi saklayacaktım ama cevaplanmamış soruları arkamda bırakarak gitmeyi istemedim
Benim açıklamak istediğim ana şey DLC hakkındadır. Benim şimdiye kadar DLC hakkında söylediğim her şey gerçektir. Ben artık crystal için çalışmıyorum benim yalan söylemem için herhangi bir anlaşmam yoktur. İçinizde hiçbir şüphe olmasın ben rahatlıkla söyleyebilirim; DLC Underworld için satılacak bir extra olarak düşünülmedi. Emin olun bunu bilen 3 insandan biriyim, yapıldığı zaman orada odada bulunan 3 kişiden biriyim. Bizim gemiyle ilgili yapacağımız, larayla ilgili bir üretim tarihi vardı. Oyunda bir delik açmadan programdan bir kesinti yapmak için bir yol bulmalıydım. Oyundaki bu kesinti benim fikrimdi. Ben bu kesintiyi geliştirerek indirilebilir bir misyon olarak yapılabileceğini umdum. Çünkü şimdiden düşünülen ve kısmen de tamamlanmış olan büyük bir içerik vardı. Biz bu kesintiyi hazırladık ben indirilebilir içeriği yapmayacağımızı söyleseydim bile yinede bu kesintiyi yapmak zorundaydık. Ortada olan spekülasyonlar tamamen yanlıştır.
Burada özgür olduğum düşünülürse, ben 5 yıl boyunca sizin sorularınıza cevap vermek için gönüllüyüm. Soruları cevaplayacağım ama şirket anlaşmasını göz önünde bulundurarak. Onlar benim yalan söylediğimi ve trfanlarının kafasının karıştırdığımı düşünebilir. Ben crystal ile ilişkimi her zaman seviyeli tutmak istiyorum. Ama bana şirketin geleceği hakkında ve planları nelerdir diye sorular sormayın.

Eric'in bugün yaptığı konuşmayı yayınlayan bir site söylediği herşeyi doğrulamış . Sitedekilerin çevirisi ;
Tomb Raider DLC’nin orijinal oyun için üretildiği ve diğer hoş olmayan sırları;

Crystal Dynamic tarafından işten çıkarılan çalışanların söylentisi doğrulanarak, Tomb Raider Underworld hakkındaki sırlar tabak içerisinde sunuldu,
DLC nin nasıl yapıldığı;
Tru’nun Creative Direktörü olan Eric Lindstrom;
- Oyunun yöneticilerinden olan Eric Lindstrom, Xbox-360'a indirilebilir içerik olan DLC yi orijinal oyunun içerisinden çıkardıklarını söyledi.
-"Ben extralar için o bölümü kesmek zorundaydım ama oyuna zarar vermeden programdan kesmek için bir yol bulmak zorundaydım"
-"Ben bu kesintiyi geliştirerek indirilebilir bir misyon olarak yapılabileceğini; Çünkü şimdiden düşünülen ve kısmen de tamamlanmış olan büyük bir içerik vardı".
İşten çıkarılan Crystal çalışanından biri şöyle diyor;
- Dlc ile ilgili çalışanlardan herhangi birisine sorun eğer onlar dürüstse DLC’nin %40’ını oyun içerisinden kesilerek alındığını söyleyecektir. Bize bazı parçaları kesin diye sorulmuştu.

Lindstrom’un kesilen yerler hakkında verdiği bilgiler;
Bölüm tekrarlama: Hepinizin bildiği gibi (umarım), oyunun X-Box 360 versiyonu, Bölüm Tekrarlama 'dan daha iyi bir sistem barındırıyor, Autosave Tekrarlama, yani oyunculara sadece bir bölümü tekrarlayabilmekten daha fazla seçenek sunan bir sistem. Aslında bu sistem PS3 ve PC versiyonlarında da aynen bulunacaktı, lakin bulunmuyor, ve tek sebebi basit bir hata.

Cutscene Tekrarlama: Bu özelliğin de oyunda olması planlanıyordu, ancak mümkün olmadı, işte nededi. Tüm cutscene 'ler oyun içinde meydana geliyor, ve bölümdeki pozisyonunuza göre çalışıyorlar. Bizler oyun ile ilgili herşeyi bir CD 'ye kaydettik ve CD 'de cutscene 'ler için yer yoktu. O gün benim için üzücü bir gündü, fakat başka ne yapabilirdik?

Hileler: Underworld 'de hile yok çünkü hileleri hazırlamak zaman alıcı bir iş, ve oyunun çıkmasına aylar kala tüm vaktimizi oyunun görünür kısımları için harcamamız gerekti. Oyuna eklemek istediğimiz bazı güzel şeyler vardı, ancak bazen yarım günümüzü bile bunlar için ayıramadık. Ve bunu söylemekten çekiniyorum çünkü fanların canı kalacak, ancak bir keresinde animatörlerimizden biri Lara 'nın yerine farklı modeller koymuştu. Akdeniz bölümünde Lara 'nın yerine bir köpek balığı koymuştu ve o bölümü Lara 'ya benzeyen, Lara 'nın kıyafetlerini giyen bir köpek balığıyla oynayabilirdiniz. Aynı şekilde bir dometes yapmıştı, Lara 'nın vücudu için koca bir dometes ve bacakları ve kolları için minik birer domates. Allah 'ım, bunları koymayı isterdik ancak yapamadık.

Multiplayer: Herzaman söylediğin gibi Tomb Raider 'da multiplayer 'ın nasıl olacağına dair çalışmalar yapmıştık. Ancak Lara Croft için bu gerçekten zorlayıcı, teknik bilgi ve yaratıcılık gerketiren bir işti. Belki bir gün...

Lara 'nın en son köklü değişikliği (Core 'den): Dürüst olmak gerekirse biz kimsenin Lara 'nın orjinal geçmişine, en son bulunduğu pozisyona bağlı kaldığını görmedik.

Yine Lara 'nın örgülü saçının yeni nesil bir oyun için gerçekçi bir biçimde hareket etmediğine inanılıyordu. Bu yüzden Underworld 'de de at kuyruğu modeli kullanıldı. Bunun için benden nefret ediyor, ya da beni seviyor olabilirsiniz, bilemiyorum, fakat emin olun doppelganger 'in saçının örgülü olması sadece hayranları mutlu etmek içindi.

Lara 'nın sıradaki köklü değişimi: Bayan dostu bir görünüm mü, huh... Bunun nereden geldiğini bilmiyorum. Bazen Lara 'nın erkeklere özgü özellikleri olduğunu bile düşünüyorum, bu oyun erkekleri tatmin etmek için yapılmıyor. Başkahramanı bayan olan diğer oyunlara bakın, ve görünüşlerini, vücut hatlarını inceleyin, neler giydiklerine (hatta giymediklerine) bakın. Benim baş tasarımcım Harler (o bir bayan), Tomb Raider 'ın tek bir cinsiyete özgü bir oyun olmadığına katılıyor, ve araştırmalar da bayan Tomb Raider oynayıcılarının da gayet fazla olduğunu gösteriyor.


Angel of Darkness: Duyduklarıma göre, Core Design 'ın AOD 'ın devamı ile ilgili sadece birkaç notu varmış, ve biz tabi ki bunları görmedik. Ben AOD hikayesi nereye uzanırdı bilemiyorum, fakat dürüst olmak gerekirse Tomb Raider oyunlarının hikayelerini incelerken AOD ile pek fazla ilgilenmedim. AOD 'ı oynadığımda da hikayeyi tam olarak anlayamadım, ve devamında neler olacağını kestirebilmek için oyundaki tüm olayları ve ne anlama geldiklerini incelemeliydim. Ve tüm bunlar benim için çok gizemli idi. Ben Tomb Raider 'da gerçek sihrin olduğuna inanmıyorum, sadece Atlantean hikayesi ile ilgilenen çalışanlar bunu yapabilirler. Ve ben AOD 'ın ardındaki gerçek mitolojileri de tam anlamıyla anlayamadım, ve benim de ilgimi çekmiyor zaten.

Tomb Raider ve Uncharted: Bence Underworld, Uncharted 'den çok daha iyi bir macera oyunu, ancak Uncharted yapmak istediklerini hayata geçirmek konusunda daha başarılı oldu. Oyunlar son derece farklılar, sadece konseptler arasında hafif bir benzerlik var.

çeviri için ; amanda & Sait'e teşekkürler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder