17 Şubat 2009 Salı

Kağıdı Kalemi Hazırlayın; SEO Haritası Çiziyoruz !

Her PageRank güncellemesi döneminde veya zaman zaman sıralamalarımızda radikal değişiklikler yaşayabiliriz. Bunun temel sebebi Google algoritmalarının çeşitliliği ve bunlara verilen ağırlığın dönem dönem en optimal arama sonuçlarını elde etmek amacıyla değiştirilmesidir. Biz web sitesi sahipleri de bu durumdan olumsuz etkileniyoruz. İşte bu olumsuzlukları ortadan kaldırmak ve doğru bir çalışma sistematiği oluşturmak için yapmamız gerekenleri kağıda döküp bir iş planı haline getiriyoruz. Ancak öncelikle bu iş planını neden yapmamız gerektiğini size açıklayayım. Sizi daha fazla oyalamadan; detaylara geçiyorum.

Algoritma Değişiklikleri

Üstte vermiş olduğum grafik “Facebook’taki durum güncellemelerinin” ekrana ne sıklıkla ve nasıl yansıması gerektiğiyle alakalı olarak kullanıcıya sunulmuş bir arabirim. Size oldukça saçma gelebilir ama makaleyi okumaya devam ettikçe bana hak vereceğinize inanıyorum. Bu örneği vermemin sebebi Google’ın Algoritma değişikliklerini daha net anlayabilmemiz içindi. Yukarıda gördüğünüz her simge Facebook üzerindeki olay dizilerinin anabaşlıklarını içeriyor. İşte Google’ın da kullandığı sistem buna benziyor. Yukarıda gördüğün her ikonu ve altındaki aktiflik çubuğunu bir algoritma olarak kabul edin. En sağdaki; backlink sayısı,bir yanındaki eşdeğer içerikli backlinklerin değeri,bir yanındaki TrustRank,diğer yanındaki ise sayfadan yapılan link çıkışlarının içerikle olan ilişkisi olsun. Şimdi daha net kavrayabileceğinize inanıyorum. Her algoritma değişikliğinde bir değerin etkisi arttırılırken bir diğer değerin etkisi düşürülüyor.

Buna bağlı olarak biz de sitelerimizde devamlı değişimler yaşayabiliriz. Bunu yukarıdaki grafiğe ait butonların ayarlarının sürekli değişmesi gibi düşünebilirsiniz. “Backlink sayısı” odaklı SEO çalışmaları 2005 yılının sonuna kadar oldukça popülerdi. Ancak yurtdışında etik olmayan SEO teknikleri (blackhat seo) üreten pek çok site sahibi bunu suistimal ederek programlar vasıtasıyla blogları ve ziyaretçi defterlerini link yağmuruna tuttu. Bunun sonrasında Google ve eşdeğer arama motorları; “backlink sayısının” önemini geriye çekerek “eşdeğer içerikli backlinki” önplana aldı. Bunun sonuncunda paravan siteler kurup binlerce eşdeğer backlink üreten site sahiplerine karşı; Google C-Class IP şartı getirdi. Kısacası Google devamlı olarak; SEO sektörüne karşı yeni önlemler alırken SEO Danışmanları devamlı olarak yeni teknikler üretmeye devam ettiler. Yukarıdaki grafikte anlamlandırdığımız algoritma değişikliklerinden sitemizin etkilenmemesi için yapmamız gerekenler aslında oldukça basit.

Tamamen backlink sayısı odaklı çalışmaların getirdiği dönüşümün uzun bir süre önce hemen hemen sıfıra indiğini belirtmiştik. Bu noktada çoklu bir çalışma prensibi en iyi sonucu veren çalışma stili olacaktır. Örneğin; backlink sayısını yeterli seviyede tutan,eşdeğer içerikli farklı C-Class IP’lerden backlink almış,TrustRank’e önem veren,düzgün bir anahtar kelime yoğunluğuna sahip vs. vs. bir site hiçbir algoritma değişikliğinden etkilenmeyecektir. Aksine her değişim onun rakipleri karşısında daha kolay sıyrılmasına izin vermekle beraber sıralamasının sabitliğini de arttıracaktır.

Bu sebepten ötürü; siz de kağıdı kalemi elinize alın ve bildiğiniz tüm sıralama kurallarını yazın. Gerekirse bu konuyla ilgili tüm makaleleri okuyun ve kağıda yazabileceğiniz sıralama kurallarını mümkün olduğunca uzun tutun. Sonrasında en alta sitenizin adresini yazarak objektif bir şekilde hangi algoritmaya ne kadar önem verdiğinizi değerlendirin. Çalışmalarınızı kağıda dökmeniz eksiklerinizi daha kolay farketmenizi ve daha komplike bir şekilde değerlendirmenizi sağlayacaktır. Şimdiden kolay gelsin..

Kaynak: seoteknikleri.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder