19 Şubat 2008 Salı

Analitik Yaklasim

Bu kitabın içi arama motoru konusunda elmas parçaları ile doludur. Ancak en büyük
elmas parçası bu bölümün içindedir. Diğer bölümler daha çok web sayfalarınızdaki
içeriklerin yönetimi ile ilgili çeşitli ipuçlarını ve kolaylıkları anlatmaktadır. Bu ipuçlarının
hiçbirisi, onları nasıl uygulayacağınızı bilmediğiniz sürece bir anlam ifade etmemektedir.

Özellikle web sayfalarını sıralamak için belli bir arama motorunun kullandığı
algoritmanın ne olduğunu anlamanız ve bilmeniz işin en önemli püf noktasıdır. Arama
motorları görevlerini yaparken bir dizi kurallar ya da komutlar dizisine göre hareket
etmektedir. Takip edilen bu bir dizi kurallar ya da komutlar dizisine arama motorlarının
“algoritma”sı denmektedir.

Örneğin herhangi bir arama motoru web sayfalarını sıralama işleminde şöyle bir kuralı
kullanıyor olabilir:

Sayfaları “başlık” etiketinde bulunan anahtar sözcüklerin sayfanın içinde geçen diğer
kelime sayısına oranına göre sıralayın. En iyisi %2 - %3’tür.

Bunun anlamı şudur; Örneğin sayfanızın başlık etiketinde “emlak” kelimesinin var
olduğunu kabul edelim. Bu durumda arama motoru “emlak” kelimesinin web sayfanızda
kaç kere kullanıldığını sayacaktır. Daha sonra bu sayıyı sayfa içindeki tüm kelime
sayısına bölerek bir oran bulacaktır. Bu oran % 2 ise sayfanız arama motoru tarafından en
üst sırada gösterilecektir.

Bu örnek algoritmayı bilmeyen bir kişi, sayfasında “ilgili kelimeyi ne kadar çok
kullanırsam o kadar iyi olur” diye düşünerek bu oranın % 30’a çıkmasına sebep olmuş
olabilir. Böyle bir web sayfasının, yukarıda belirtilen örnek algoritmaya sahip bir arama
motorunun karşısında, en üst sıralamalarda olması şansı hiç yoktur.

Peki, her arama motorunun algoritması aynı mıdır? Yukarıda verilen örnek algoritma çok
abartılı bir basitleştirmedir. Ancak kullanılan mantıklar bu türdendir. Karşılaşılan en
büyük sorunlar ise şunlardır:

1. Arama motorlarının algoritmaları birbirleriyle aynı değildir ve arama motorları
web sayfalarınızı aynı şekilde sıralamaz.
2. Arama motorlarının algoritmaları da kendi içinde değişkendir. Aynı arama motoru
bu ay veya bugün içinde kullandığı bir algoritmayı yarın veya gelecek ay
değiştirebilir. Hatta her gün farklı bir algoritmayı kullanıyor dahi olabilir.
3. Arama motorları algoritmalarının ne olduğunu ve ne zaman hangi algoritmayı
kullandıklarını yayınlamazlar.


İşin püf noktası belli bir arama motorunun herhangi bir zamanda hangi algoritmayı
kullandığının bulunmasıdır. Bunu yapmak zor çalışmalar ve saatlerce süren analizler
gerektirir.

Bu süreç genellikle, belli aramaların sonuçlarına bakıp amaçlanan anahtar sözcüğün
ağırlığının ve konumunun ne olduğunun incelenmesini ve analiz edilmesini içermektedir.
Örneğin arama motorunun üst sıralarda listelediği mevcut sayfaların bilgisayara
indirilmesi, geçersiz sayfaların atılması (bazı sayfalar motoru onları listeye aldığından
sonra değişmiş olabilir ve analiz için geçersizdir), belli anahtar sözcük örneklerinin
sayılması ve yerlerinin not alınması çok uzun zaman alır.

Neyse ki, bu süreci kısaltacak “Anahtar Sözcük Yoğunluk Analizcisi (Keyword Density
Analyzer)” adı verilen programlar vardır. Bu tip yazılımlara ulaşmak için “Google” arama
motoruna gidip tırnak içinde “keyword density analyzer” ifadesini aramanız yeterlidir.

Yüksek bir sıralamaya yerleşmek için mutlaka “Anahtar Sözcük Yoğunluk Analizcisi”
gibi bir programı kullanarak sonuçları analiz etmek zorunda değilsiniz. Bazılarınız bu
kitabın diğer bölümlerinde verilen ipuçlarını plansız şekilde kullanarak da şanslı
olabilirler. Ancak sonuç sadece bir şanstan ibarettir. Tutarlı ve sistematik sonuçlar elde
etmek için gidilecek tek doğru yol analizdir.
Kaynak: E-book www.eticaretokulu.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder