Diğer bir önemli unsur da sayfanızın başlık (title) etiketidir. Bu etiketi
dördüncü bölümdeki “Meta Etiketler” kısmında kısaca görmüştük. Bu bölümde konuyu biraz daha derinlemesine inceleyeceğiz.
Başlık etiketinde yazılan ifade internet gezgininizin en üstünde tarayıcı
logosunun hemen yanında görülür.
Başlık etiketi hemen sayfanın başındadır (<HEAD> ile </HEAD> arasında) ve
aşağıdaki gibi görünür:
<TITLE>Buraya Sayfa Başlığınız Gelir</TITLE>
Burada da istediğiniz kadar fazla anahtar sözcük kullanmak isteyebilirsiniz.
Ancak burada yazılan başlığın sayfanız açıldığında internet gezgininizin en üst satırında başlık olarak görüneceğini gözden kaçırmayınız. Bu kısımda çok sayıda anahtar kelime bulundurmak isteseniz de, bunu çok kalitesiz bir şekilde yapmamaya dikkat ediniz. Eğer profesyonelce görünmezse, insanlar sayfanız hakkında pek iyi şeyler düşünmeyeceklerdir.
Çoğu arama motorunun bir aramanın sonucu olarak sayfanızı gösterdiklerinde, <TITLE> etiketi içeriği ilk gösterdikleri şeydir. Bu durum başlık etiketinin
profesyonelce görünmesini sağlamayı iki kat önemli kılmaktadır. Eğer başlık etiketinde “diyet diyet diyet diyet diyet diyet” gibi tekrarlı bir ifade bulunuyorsa, aradığınız tür insanlar muhtemelen arama motorunda ilk sırada görünse bile böyle bir linke tıklamayacaklardır.
Anahtar sözcüklerinizi görünen bir başlığa profesyonelce yaratıcı bir şekilde
yerleştirmek sizin becerinize kalmıştır. Başlık uzun olabilir (yine de çok uzun olmamalıdır), fakat yalnızca bir anahtar sözcük listesi gibi görünmemesi sağlanmalıdır. İnsanların ne düşünebileceklerini tahmin etmek için başlıkta kullandığınız ifade veya kelimeleri bir arkadaşınıza göstererek fikrini sorunuz.
Unutmayın: sayfada dörtten fazla anahtar sözcük grubu hedeflemeyin ve aşırı
tekrardan kaçının.
Başlık Tekrarı
Örneğin, yalnızca aşağıdaki başlık etiketi yerine:
<head>
<title>Ücretsiz e-kitap Merkezi. Bedava e-kitap Dağıtılan Bir Site. Bedava
Kitap.</title>
</head>
Etiketin aşağıdaki gibi görünmesini sağlayabilirsiniz:
<head>
<title>Ücretsiz e-kitap Merkezi. Bedava e-kitap Dağıtılan Bir Site. Bedava
Kitap.</title>
<title>Ücretsiz e-kitap Merkezi. Bedava e-kitap Dağıtılan Bir Site. Bedava
Kitap.</title>
</head>
Bazı arama motorlarında ikinci örnek birinciden daha ağırlıklı olarak
değerlendirilmektedir. “e-kitap” kelimesi ile arama yapan bir kişinin böyle bir
aramada ikinci etiket örneğini kullanan belgeyi bulma olasılığı daha fazla olacaktır.
Bu yalnızca olası bir taktiktir. Başlık tekrarı (gizli girdi ve anahtar sözcük
kullanımı gibi) bazı arama motorları tarafından da internet ahlaksızlığı olarak
değerlendirilmektedir. Bu tip arama motorları tekrarlı başlık etiketi kullanılan sayfaları indeks listesine hiç koymamaktadır. Bunun yanında böyle bir uygulama bazı arama motorlarında oldukça etkili sonuçlar elde etmektedir. Bu yöntemi de ihtiyatla kullanmanızı tavsiye ederim. Her zaman deneme sonuçlarınızı kontrol etmelisiniz.
KAYNAK: ARAMA MOTORU TAKTİKLERİ E-BOOK
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder