Geçenlerde “ABCD Rehabilitasyon Merkezi”nin (Gerçek isim yerine ABCD kullanılmıştır) bir tanıtım broşürü elime geçti. Sayfanın en üstünde “ARAMA MOTORLARINDA BİRİNCİ SIRADAYIZ” diye kocaman puntolarla yazmışlardı. Hemen sayfanın altına doğru göz gezdirdim. Bir de ne göreyim arama motorunda aranan ifade tırnak içinde aynen “ABCD Rehabilitasyon Merkezi” idi. Bu ifade şirketin ismi idi. Şüphesiz aynen bu isimde bir başka “ABCD Rehabilitasyon Merkezi” olmadığına göre bu şirketin sitesi en üstte olacaktı. Şirketin yöneticisi bu durumdan çok memnundu. Hatta arama motorunda kendilerini en üst sıraya getiren web tasarım şirketine bu iş için 500$ dahi ödemişlerdi. Kaç kişi bu ifadeyle arama yapar ki? Eğer hiç trafik getirmiyorsa belli bir anahtar sözcük için sıralamada 1. sırada olmanız kimin umurundadır?
Kendisine bunun hiç önemli olmadığını söyledim. Sonra kendisinden sadece “rehabilitasyon” yazarak arama yapmasını istedim. Sonuç enteresandı. Kendisinin kaçıncı sırada olduğunu söylemesini istedim. Sabırla listeleri 35. sayfaya kadar aradı (her sayfada yaklaşık on tane farklı kayıt vardı). Bizim ABCD Rehabilitasyon Merkezi’nin ismi hiç ortalıkta yoktu.
Şirket yöneticisi kıpkırmızı olmuştu. Üzüldüğü bu aramada sitesinin hiç ortalıkta olmaması değil, tanıtım broşürlerinde “ARAMA MOTORLARINDA BİRİNCİ SIRADAYIZ” diye kocaman puntolarla yazdırmış olmalarıydı. Bu kitabı okuyanların böyle bir hata yapmayacağına bahse girerim. Kişi bu kitabı okuduktan sonra, kendisi bizzat bu işle uğraşmasa da en azından karşısındakinden ne isteyeceğini bilecektir.
KAYNAK: ARAMA MOTORU TAKTİKLERİ E-BOOK
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder